Customer Case Alrijne Ziekenhuis

Customer Case Alrijne Ziekenhuis

KickerPlaza helpt de zorg

Alrijne Zorggroep heeft de afgelopen jaren een grote verbeterslag doorgevoerd in het realiseren van ICT-projecten, terwijl naast deze ‘gewone’ projecten ook een fusie werd doorgevoerd. Marcel van Dalen, projectmanager van het professionaliseringstraject, en Ton van Werkhoven, programma manager ICT-Roadmap, vertellen hoe zij dit bij Alrijne hebben aangepakt.

Eenvoudig inzicht in omvangrijke ICT-projecten met goede stuurinformatie, dat is waar Marcel van Dalen, senior projectleider ICT bij de Alrijne Zorggroep, naar op zoek was om projectmanagement op een hoger niveau te brengen. “Want onze informatieadviseurs waren structureel meer tijd dan begroot kwijt aan projectmanagement.” zegt Van Dalen.
De keus viel op projectmanagementtool KickerPlaza vanwege het gebruiksgemak. “Het inzetten van KickerPlaza heeft een tijdbesparing opgeleverd van ruim 70 procent, wat je terugziet in alle projecten.”

“Onze informatieadviseurs, die voorheen hun projecten in Excel bijhielden, kunnen nu op een snelle manier actiepunten, risico’s en issues vinden en beheren. De kracht van deze tool zit in de eenvoud”, zegt Van Dalen.
“Het is compleet, maar niet complex. Ook zonder ervaring met projectmanagementtools kunnen projectmanagers en teams er meteen mee werken. Je kunt het intuïtief gebruiken; het wijst zich vanzelf. In de views zie je alleen wat je nodig hebt, waardoor het overzichtelijk is.”

Download Customer Case pdf

Lees meer over KickerPlaza in de Zorg

Meer weten?

We hebben een korte impressie gegeven van wat KickerPlaza kan opleveren.
Maar natuurlijk roept het ook veel vragen op. Die beantwoorden we graag!

Contact opnemen